Als IT-organisatie zijn wij natuurlijk technologisch klaar om thuis en- op afstand te kunnen werken echter neemt het niet weg dat de mindset moet veranderen. Twee kinderen (4 & 3 jaar) moeten worden vermaakt en schoolopdrachten maken. De vrouw des huizes heeft ook haar zorgen, huishouden en werk af te handelen.
Al met al is het ook voor ons erg wennen omdat het ritme moet worden aangepast. Gelukkig gaat het ons steeds beter af doordat de kinderen zich vermaken achter de tablet met schoolopdrachten en Squla. Veel scholen zetten via YouTube en video conference online schoolopdrachten neer zodat ze toch nog visueel contact hebben met de leerkracht.
We merken om ons heen dat steeds meer bedrijven vanuit huis door de corona crisis moeten thuiswerken. Dit wordt mede mogelijk gemaakt door de technologie die hier immers al veel langer klaar voor is. De online tools zijn reeds beschikbaar echter is niet iedereen zich hiervan bewust of heeft hier nooit de meerwaarde van ingezien.
Graag geven wij u een kijkje in onze keuken hoe onze organisatie gebruik maakt van online tools om zo het thuiswerken mogelijk te maken.
Bellen en communiceren
Wij bellen reeds 10 jaar via VoIP telefonie (bellen over het internet). Wij maken gebruik van een software aangestuurde telefoon welke geïnstalleerd staat op onze computers/laptops. Wij kunnen dus online bellen met klanten, leveranciers en met elkaar. We zien perfect wanneer een collega in gesprek of bezet is en kunnen onderling gemakkelijk ruggespraak houden of het gesprek doorverbinden.
Dit alles doen wij met een draadloze headset zodat we onze handen vrij hebben tijdens het gesprek maar ook om de kwaliteit van het gesprek goed te onderhouden.
Naast het gebruikt van onze VoIP telefonie maken wij ook veel gebruik van Microsoft Teams.
Hiermee overleggen wij veel via video conference en chat.
*Mijn tip tijdens het online samenwerken is goed communiceren, zorg ervoor dat je beschikbaarheid kenbaar gemaakt wordt aan je collega’s. Doordat je niet bij elkaar in dezelfde ruimte bent is het niet altijd zichtbaar of iemand ergens druk mee is. Maak daarom gebruik van de beschikbaarheid optie(s) om dit kenbaar te maken aan je collega’s.
Technische tools
Als IT-organisatie maken wij gebruik van technische tools om uw computer(s), netwerken en server(s) te onderhouden en te monitoren. Daarnaast is het belangrijk dat wij gemakkelijk met u mee kunnen kijken wanneer dit noodzakelijk is. Uw vragen en problemen worden afgehandeld in ons ticketsysteem. Al onze technische systemen zijn online raadpleegbaar via onze internetbrowsers en mobiele applicaties.
Tip: Bekijk of uw CRM of technische softwareapplicaties ook online raadpleegbaar zijn (of gemaakt kunnen worden) Wij bekijken graag met u of we u hiermee kunnen helpen.
Power4ICT werkt apparaat onafhankelijk
Wij werken voornamelijk op laptops omdat wij vaak onderweg zijn en onze werkplek mee naar huis moeten kunnen nemen. Dit doen wij om onze klanten 24/7 te kunnen helpen wanneer en waar dan ook. Wij werken apparaat onafhankelijk wat feitelijk inhoud dat onze tools op diversen apparaten kunnen worden gebruikt. Zo werken wij voornamelijk met Windows computers maar er zijn ook collega’s die werken op Apple/Mac, Linux en mobiel via Android/iOS.
Tip: Wist u dat onze VoIP telefonie op drie apparaten werkt? Of u nu belt via uw computer,
tablet of mobiele telefoon en dat met één licentie!
Tip: Wist u dat Microsoft Teams een app heeft voor op uw tablet of smartphone?
Download hem via de appstore van uw mobiele apparaat.
Bent u benieuwd naar de mogelijkheden?
Wij van Power4ICT zijn er om u te helpen. Door onze passie, kennis en de wil om het beste uit onszelf te halen zetten wij dat extra stapje voor uw bedrijf. Zo bent uw voorbereid op de toekomst. Met Power4ICT heeft u een krachtige partner aan boord. Vul hieronder het formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.