Op 26 juni stopt YouTube met Stories, video’s die maximaal 7 dagen te zien zijn en daarna verdwijnen. Het platform zegt zich meer te willen focussen op andere vormen van content zoals de reguliere video’s en shorts.

Vanaf 26 juni kunnen contentmakers zelf geen Stories meer uploaden, al geüploade Stories blijven nog 7 dagen online. Begin juli zal de functie geheel uit YouTube verdwijnen. Hoewel de Stories weggaan hebben ze bij YouTube gezien dat de community-posts en YouTube Shorts goede alternatieven zijn, deze zorgen voor waardevolle verbindingen en gesprekken voor de gebruikers. Community-posts kunnen polls, quizzen( alleen Android), GIF’s, tekst, afbeeldingen en video’s bevatten. Met community-posts kan je contact maken met je publiek buiten video uploads om. Ze worden weergegeven op het tabblad Community en kunnen worden weergegeven op Home of bij de abonnement feed.

YouTube geeft ook aan dat Community-posts gemiddeld meer reacties en likes krijgen dan Stories. Shorts zorgen weer ‘voor meer’ abonnees dan Stories. Het lijkt er dan ook op dat de Stories-video’s niet succesvol of populair genoeg waren voor YouTube en dat ze daarom geschrapt worden.

YouTube kondigde Stories eind 2017 aan, toen ze nog Reels heetten. Stories zijn korte verticale video’s die maximaal een week te zien zijn. De Video’s kan je vergelijken met bijvoorbeeld Snapchat-video’s. Stories kunnen aan gebruikt worden door contentmakers die meer dan 10.000 abonnees hebben. Al eerder staakten andere platformen met vergelijkbare, tijdelijke content waaronder LinkedIn en Twitter.

Kunnen wij u ergens mee helpen?

Wij van Power4ICT zijn er om u te helpen. Door onze passie, kennis en de wil om het beste uit onszelf te halen zetten wij dat extra stapje voor uw bedrijf. Zo bent uw voorbereid op de toekomst. Met Power4ICT heeft u een krachtige partner aan boord. Vul hieronder het formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Persoonlijke afspraak

© Power4ICT | Algemene voorwaarden | Privacy Statement
Top